Elérhetőség

Re-Crea1997

Mézeskalács utca 18.
Fót-Fótliget
2151

+36 70 378 5045

A képzés területén, az utóbbi 30 évben, egy igen sokrétű, érdekes, valamint innovatív mozgalom látszik elterjedni, főleg Nagy-Britanniában, Írországban, Észak-Amerikában, valamint Óceániában. Szerény kezdetei óta, a gazdagokra, szélsőségesekre, valamint a földrajzilag elszigetelt népcsoportokra jellemző „iskolamentes életforma”, számos országban az oktatás egyik elismert alternatívájává nőtte ki magát.

A hiba nem az ön gyermekében van...

Élet és Irodalom, E. SZABÓ LÁSZLÓ írása

Az ELTE oktatójaként 24 éve veszek részt a tanárképzésben, és régebben, megélhetési okokból, 10-15 éven át szinte minden estémet nagyon jól vagy nagyon rosszul tanuló, főleg gimnáziumi diákok tanításával töltöttem. Szóval, ha a diákéveket is beszámítom, negyven év tapasztalata mondatja velem, hogy a magyar iskolák - minden ellenkező híresztelés ellenére - nem jók.

Forrás: Schooling: The Hidden Agenda

Fordította: Mohari András

Gyanítom, nem mindenki tudja a hallgatóságból, hogy ki vagyok, vagy hogy miért hívtak meg önök előtt beszédet tartani. Végül is sosem írtam könyvet az iskoláztatásról vagy az iskolamentes oktatásról (unschooling), sőt még csak cikket sem.

Többször okoltam már a poroszos oktatást cikkeimben az álláskeresési problémákért, és ez most aktuális témává vált, ezért kifejtem, mi bajom volt/van vele. Azt remélem ettől, hogy többen le tudják majd tenni a félelmeiket, beléjük nevelt gátlásokat az álláskeresés során. Másfelől megértem a most aggódó szülőket, és magam is aggódva figyelem az oktatás változásait, mert látni vélem, mit eredményez majd. Az a félelmem, lesz még olyan generáció, akiknek problémái lesznek az álláskereséssel (is) az oktatás miatt.

Joób Sándor

2014. február 27., csütörtök 14:25

 

Az általános iskolából sokan úgy érkeznek, hogy számolni egy alsós szintjén tudnak, az olvasott magyar szöveget nem értik, és több év angoltanulás után sem tudnak válaszolni arra a kérdésre, hogy What is your name? – írja annak az esztergomi szakközépiskolának az angoltanára, ahol kiemelkedően magas a bukások aránya. Jámbor Szilvia tanulmánya szerint a középiskolában lehetetlen bepótolni azt, amit az általános iskolában nem tanítanak meg. Ezért szerinte nyolcadikban is be kellene vezetni egy záróvizsgát.

Minden szülő azt gondolja, hogy az ő gyereke különlegesebb, mint a többi. Ez így is van, de nem mindenki tehetség, és nem is mindenki akar az lenni. Ha mégis az, könnyen rossz irányba nyomhatja a szülő, a pedagógus vagy a média. A tanárok és a tanítási rendszer lehetőségeiről és hibáiról, a felgyorsult világba születettekről, a digitális bennszülöttekről és az őket sokszor alig értő generációról, a digitális bevándorlókról is kérdeztük Gyarmathy Éva pszichológust.

hvg.hu: Az egyik kereskedelmi televízión most kezdődik egy általános iskolásokkal foglalkozó tehetségkutató, Az ének iskolája második szériája, a média pedig óhatatlanul felkapja az abban szereplőket ideig-óráig. Lehet ennek jó vége? Mennyire káros, ha valakinek a tehetségét nem úgy gondozzák, ahogy kellene. Egyáltalán hogy kellene? 

Mind kevésbé bíznak a szülők a közoktatási rendszerben, nő az alternatív iskolákba jelentkezők száma.

Magyarországon nincs iskolába járási kötelezettség, csak tankötelezettség van – mondta a Vasárnapi Híreknek  Vekerdy Tamás pszichológus, amikor arról kérdezték, "mit lehet csinálni, ha azt látja a szülő, hogy a gyerek nem tud alkalmazkodni az iskolai elvárásokhoz?". Vekerdy szerint a szülő ilyen esetben „mentse ki a gyerekét, ha teheti” szerinte minden alternatív intézmény tapasztalja, hogy a rendszerváltás utáni első éveket követően most megint megugrott a jelentkezők száma ezekbe az iskolákba, és a kiutat kereső pedagógusok száma is megnőtt – menekülnek az állami iskolarendszerből.

Fotó: Stiller Ákos

Emellett ott a lehetőség, hogy a gyerek magántanuló legyen – tette hozzá. Ha hat-nyolc család felfogad egy nyugdíjas tanító nénit, a gyerekek egyharmad idő alatt sajátítják el az iskolai tananyagot, amiből a tapasztalatok szerint remekül le is vizsgáznak. A magántanulóvá válásra az iskolaigazgatótól kell engedélyt kérni, ami azonban csak formális. Csak akkor tagadhatja meg, ha a gyerek veszélyeztetett, és okkal feltételezhető, hogy nem fog tudni levizsgázni.

 

A magyar közoktatás legsúlyosabb problémáját részletezve kijelentette: "Ha ennek a kérdésnek nem lesz nagyon hamar megfelelő megoldása, akkor nyugodtan mondhatjuk, hogy nemzeti katasztrófa felé haladunk."

A magyar iskolarendszer arra kíváncsi, hogy mit nem tud a gyerek, a tananyag a döntő, pedig még az eminensek is elfelejtik a bemagolt leckék minimum 70 százalékát – állítja Vekerdy Tamás. Szülőként is elkövetünk számos hibát, a náci vezéreket például csupa szeretetből verték gyerekkorukban. A pszichológus Jól szeretni című kötetében rávilágít még jó néhány nevelői és szülői bűnre, amikkel – akár – egy életre tönkretehetjük a gyerekeinket. Interjú.

Copyright © 2019 Re-Crea Tanodák. Minden jog fenntartva.
A Joomla! a GNU Általános Nyilvános Licenc alatt kiadott szabad szoftver
Fordította a Joomla! Magyarország